Sunday, January 13, 2008

Laguppställning numero dos

Vårsäsongen på Attacca Comedy kommer att se ut så här

Torsdagen den 31 januari:
Inställt

Torsdagen den 28 februari:
Vem vet?

Torsdagen den 27 mars:
Ingen vet.

Torsdagen den 25 april:
Vet inte...

Krögaren har, alldeles nyss, berättat för mig att det inte går att ekonomiskt genomföra ovanstående kvällar. Däremot vill han gärna fortsätta med de rookiekvällar vi körde i höstas.

Jag känner mig som en stor skit. Jag är den stora förloraren. Jag är den som står med skammen. Vem kommer framöver att ha förtroende för mig? "Jaså, du vill boka mig? Hmmm, var det inte du som...? Nja, jag skriver upp det i kalendern här och kommer det inte något annat emellan så kanske..." All tid jag lagt ner? Bortkastat! Och min egen scentid har definitivt förminskats.

En sak är i alla fall säker. Jag kommer inte att stå för någon "riktig" klubb igen. Allt som har med pengar att göra tänker jag rata. Rookieklubbar är nog min grej.

Hur gör jag nu?

3 comments:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonymous said...

Av kommentaren ovan så är tydligen din grej att blogga ;)

Vill bara skicka en kram och skriva att det du ska göra är att inte ge upp. Släpp det du inte kan påverka och fortsätt att ge ett extra kol där du kan :)

ingeLLa

Erika said...

Du är alltid så rar, Ingella!