Wednesday, January 23, 2008

Udda skott, 16.45, Rosa scenen

Ovanstående är tiden för mitt framträdande på Malmö Comedy Festival på Slagthuset. Jag påminner alla om det här, eftersom mitt namn har fallit bort i programmet.

Detta är något jag varit med om hundratals gånger. Av någon outgrundlig anledning försvinner mitt namn från listor. En av de första gångerna det hände var när jag skulle vara med i DM i längdhopp som barn. Istället för att anmäla mig, råkade man anmäla tjejen ovanför mitt namn i listan. När jag skulle söka till gymnasiet fick jag tillbaka ett papper med mitt namn, fast utan själva ansökan. Jag blir bortglömd när det gäller att få besked om återbesök till läkare och tandläkare.

Men! Det gör att jag är vaksam! Läser varenda lista minutiöst. Inget undgår mitt vakande, genomträngande öga.

Så! Söndagen den 27 januari kl. 16.45, Rosa Scenen, Slagthuset, Malmö. You better be there!

1 comment:

Anonymous said...

Det är ändå en skön grupp. Tänk på stackars mig - placerad i "Nya Skott".

Inte så värst smickrande efter fem år i branschen. :p

Nåja, jag är bara glad att jag är med. Ska bli så kul att åka ner och träffa alla igen. Funderar på att stanna kvar och sova hos någon kompis därnere, och åka hem dagen efter.

Eller så festar man till gryningen helt enkelt. ;-)

Kram,
Martin