Tuesday, August 14, 2007

Hur ser hösten ut?

Jag hoppas verkligen på att hösten blir intensiv, smärtsam och krävande. För nu är det: "Nu, jävlar...!" Ska det satsas, så ska det satsas. Jag har hållit på med standup comedy i två år nu och än så länge vet jag inte vart det leder. Så det är det jag tänker ta reda på. Vi ska alltså se vartåt det barkar.

Hittills har jag inte så jättemycket bokat, egentligen bara två resor upp till Stockholm i september och oktober. Då blir det både Big Ben och Hemma hos Komikaze. Klubb Trampolin i Göteborg startar ju upp på nytt i september (nu på Harrys, varannan tisdag), så där kan man ju kanske hoppas på en hel del. Jag har också ett jobb klart på bokmässan om några veckor. I övrigt har jag lite krokar ute på klubbar runt om i landet: MACK, På Gatan, Oslipat, ett nytt ställe i Lund, Harrys, Risotada, Markaryd och kanske något mer. På vissa av dessa klubbar har jag blivit lovad en spot, andra är mer tveksamt inställda. (Till mig???)

Jag har också kontakt med en krog i Varberg, där jag eventuellt kan få möjlighet att öppna en egen klubb. Det skulle vara skitäckligt och -kul! Nu har jag inte fått definitivt besked från krögaren, men intresset finns. Jag har letat länge efter den perfekta lokalen och nu börjar vi nog närma oss. De flesta krogar i Varberg är lokalmässigt inte riktigt lämpade för standup, då de består av flera små rum eller konstigt formade rum i etager eller som bokstaven L. Eller någon annan defekt... Jag hoppas i alla fall på att detta ska lösa sig. I så fall blir det mer bloggande om detta längre fram.

Idag ska jag börja jobba.

3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Så skönt att du är tillbaka. Har saknat läsningen på den här bloggen hela sommaren!

...Måste skaffa mig ett liv.

...Men det får vänta. Har inte hunnit läsa Martin Svenssons blogg än.

Erika said...

Tack för uppskattningen. Är själv rätt nöjd med att vara på banan. Jag gillar struktur och räta linjer... :-)... precis så som det är när semestern är till ända.

Jag hoppas vi ses snart! / E