Monday, August 20, 2007

Dop och bokningar

Var i Karlskrona i helgen på dop. Det var trevligt och lite stressigt. Barnen sjöng på dopet och hjälp vad rörd man ändå blir. Det går inte att komma ifrån, fastän de är stora och åtminstone äldste sonen inte längre har problem av målbrottet. Vi åkte hem redan på lördag kväll eftersom söndagen bestod av två fotbollsmatcher samt ännu en spelning för barnen. Denna gång mot betalning (för dem alltså...)

Fick idag beröm av folk jag inte träffat via kompisar. Att folk pratar om en i positiva ordalag gör mig glad. I ett av de här fallen visste den som pratade gott om mig inte ens om att den personen han pratade med, kände mig. (Gick det att förstå den?) Sånt gillar man. Och det är också skönt att ha kompisar som framför berömmet, eller hur? Framför allt känns det som om det var många som gillade det de hörde och såg på Vallarna i Falkenberg i juli. Att det är så många som berömt mig, kan ju också bero på att det var många på plats just den kvällen. Närmare bestämt ungefär 2000 personer.

Har börjat få ordning på bokningar nu. Det verkar bli en hel del i september och oktober, sedan tunnas det ut. Men det kan ju hända att det fyller på allt eftersom. Alla jag kontaktat har inte hört av sig än.

En hel del forumteater blir det också. Även där är inte allt bokat för hösten.

Jag har även rönt stor uppskattning för de fiolstycken jag spelade på en begravning för två veckor sedan: Våren av Grieg samt Panis Angelicus av C. Franck.

And that´ s all, folks!

No comments: