Tuesday, August 21, 2007

Detta är mitt hundrade inlägg!

Jag har fått en hel del idéer till material den sista tiden. Det är kanon, men jag har ännu inte förverkligat dem. Jag kan vara sådär ibland. Funderar och liksom värker fram det som ska sättas på pränt. Ibland har jag t.o.m. ångest inför att sätta mig ner och skriva. Jag kan ha nästan färdigformulerade skämt i huvudet, men ändå vill det sig inte.

Folk runt omkring mig, som inte håller på med standup, är oftast mycket intresserade och ger tips och idéer till just material. Inte alltid bra tips, men de är i alla fall på hugget. Även barnen försöker dela med sig av sina tankar. Min dotter sade en jätterolig grej härom veckan. När vi hade hämtat oss från skrattattackerna sade hon: "Men mamma, det kan väl du säga när du uppträder nästa gång!" Och som sagt. Jag har ju fått en hel del idéer den sista tiden, så man vet aldrig.

1 comment:

Anonymous said...

Det är väl inte så svårt
Skämta jämt