Wednesday, January 24, 2007

Uppstart på min namnsdag!

Nu är jag också igång! Det känns stort... Nej, det gör det inte. Bra och helt okej är hur det känns. Och det är ju min namnsdag också. Den firades med buller och bång i morse... nej, min familj hade nog glömt av det, för de kom med en lite för sen fika för att det skulle kunna tituleras planerat. Men jag är inte ledsen för det. Mitt andranamn är nämligen Gunvi och det gör ju inte någon människa glad.

Idag hade jag tänkt sätta mig ner och skriva lite nytt inför morgondagens gig på Änggården, men fick till min förvåning veta att det var inställt. Luften gick ur mig lite grand, men jag ska nog ändå försöka samla ihop mig och få ihop de idéer jag har. Ibland får jag sådan skrivkramp. Huvudet kan vara fullt av embryon till halvfärdiga skämt, men jag får ändå inte tummen ur och sätter mig ner och skriver ner dem. Det är som om jag inte riktigt vågar, trots att jag vet att skämten brukar bli bättre bara jag funderar lite djupare och arbetar med dem.

Nå! Så barnslig är jag. Men som sagt: många idéer har jag, speciellt nu efter jul och nyår, då jag absolut inte haft tid att sitta framför datorn. Så kanske kan det bli något bra.

Sedan hade jag faktiskt tänkt försöka mig på att fixa in lite bilder här, men jag blir inte riktigt klok på hur man gör. Mitt tredjenamn är "Oteknisk" och jag har aldrig riktigt förlikat mig med det. Men jag ska försöka lista ut det också. (Man kan ju undra om det överhuvudtaget är någon som kan läsa det här. Jag är överlycklig för att ha kommit så här långt.)

Slutligen: GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN, ERIKA

2 comments:

Anonymous said...

Hej mig själv!

Jag ville bara kolla om det gick att skicka en kommentar. Kanske är det något problem, eftersom det är helt tomt. För det kan väl inte bero på att jag inte har några vänner...

Kram från Erika

Anonymous said...

Hej! Grattis Erika! Jag lade upp min kompis namnsdag på sajten i länken. Hon heter Vanessa och hade ingen namnsdag. Testa det om du har någon som inte får vara med i den svenska modellen för namnsdagar.