Sunday, January 28, 2007

... om sport...

Nu vill jag berätta vad jag tycker om sport. Om sport tycker jag, bara inte ishockey eller tennis. Ja, inte golf heller. Det kan bero på att jag inte riktigt hajar reglerna. Ja, jag fattar ishockey, men när det gäller tennis och golf. ..? Man räknar så konstigt i tennis och på golfbanan pratas det bara fåglar. Innebandy är faktiskt också helt out. För mig är det ingen sport. Det är en lek. Ni minns gympan i skolan: "Nu, barn, har vi fem minuter kvar på lektionen, sätt ut målburarna och ta var sin klubba i lådan därborta så lattjar vi innebandy!" Det fanns aldrig några regler. Det var bara att kasta sig in i högen och tjonga på. Piece of cake!

Igår började jag gilla boxning. Ja, jag vet, det är inte klokt. Gårdagens boxningsgala innebar usel boxning, men jag kunde ändå inte låta bli att titta när de försökte tufsa till varandra. Hallå! Det kom blod ibland! På riktigt! Och jag gillade det...!

No comments: