Monday, January 29, 2007

Sugen...

Jag är verkligen assugen på standup just nu. Jag har inte stått på scen i sådana sammanhang sedan december. Himla tur att jag i alla fall hunnit med både teater och julkonserter, annars hade jag kanske fått rampfeber. Närmaste gig är på Hemma hos Komikaze i Stockholm den 12 februari och det måste erkännas att jag känner mig en smula off. Men huvudet är alert, som tur är. I morse, när jag var ute med hunden, försökte jag få ihop ett skämt om Bockstensmannen. Det är mina allra bästa stunder, då hjärnan jobbar bra: på hundpromenader, i bilen på väg till jobbet eller i duschen. Det är de enda stunderna jag får vara ifred. Ja, någon gång händer det förstås att jag får besök i duschen, men då får man försöka skriva kodord på badrumsspegeln. I den här branschen måste man vara både flexibel och kreativ.

No comments: