Sunday, February 7, 2010

Livet

Här sitter jag och ser på när bulldegen jäser. Min son har lovat att baka ut den, så nöjet är helt på min sida. Så ser det ut hemma hos min familj just nu: en av sönerna är hos sin flickvän, en annan ska baka bullar. Dottern övar klarinett, pappa Sjöwall jobbar i källaren och jag bloggar. Lugnt, fridfullt och lagom trivsamt.

I en annan Varbergsk familj saknas en son. Kompisar, lärare och andra frivilliga letar efter honom, ett 15-tal poliser söker med helikopter och svävare. Han har varit borta sedan natten mellan torsdag och fredag. Ingen har sett honom sedan dess. Ett helvete på jorden. Ett barn är borta. Barn ska inte försvinna. Barn ska få finnas. Vara. Baka bullar. Spela klarinett. Eller bara vara med sina vänner.

Och i detta virrvarr av tankar om livets orättvisor ska jag fundera ut lustigheter till morgondagens måndagspanel.

No comments: