Sunday, October 18, 2009

Nu tänker jag berätta om vad jag gjort i helgen...

...för det tror jag är jätteskojigt för bloggläsare! Redan på fredag morgon tog jag dottern och hennes eksem till doktorn och fortsatte, när jag lämnat av henne på skolan, med en sedvanlig veckostädning med byte av sänkläder. Även lite tvätt blev tvättad, upphängd eller vikt.

När samma dotters skoldag var över åkte vi till Gekås och shoppade loss. Saker till henne låg i kassarna på vägen hem. Själv inhandlade jag en påse danska fläsksvålar (som jag vet att jag får ha i fred för resten av familjen).

Laga mat och äta den avslutade fredagen. Ja, just det! Vi köpte en ny bil också. En silverfärgad Peugeot med någon siffra bakom. En nollfyra.

Lördagen innebar besök på gymnasiet eftersom son numero två ska söka. Eftermiddagen tillbringade jag i rabatten.

Söndagen blev lika vacker som lördagen och jag slutförde därför höstarbetet i trädgården, torkade rätt mycket äpplen samt gjorde en asgod efterrätt med mandelmassa i äpplen och smördeg och ugn... Innan det mörknade hann dottern och jag ta varsin hund och spåra en stund i skogen. Och så började vi tömma vardagsrummet på saker eftersom vi ska måla och slipa golvet där.

Kvällen ägnades åt Kenneth Branagh och hans Kört Wållandäär, varpå jag stickade vidare på sonens tröja. (Det är då fan med att han ska ha växt sig så lång att jag måste göra största storleken!)

Men den stora händelsen för helgen var ändå att vår hanvalp på fem och en halv månad lyfte på benet för första gången!

1 comment:

Rulle said...

Jag vet ingenting om hundar
Vilket ben?
Låg det på marken?