Sunday, October 11, 2009

Idag...

...gick jag poängpromenad runt sjön med såna där frågor som är precis lagom i svårighetsgrad. Skiljefrågor är dock enbart av ondo, om någon frågar mig. Jag tycker inte alls om att gissa antalet makaroner i burk eller hur mycket ett ovanligt gammalt verktyg väger.

Efter lunch lade jag ett spår i skogen. Med korv... Och efter att mina föräldrar tittat in på en fika, tog jag hundarna med ut i skogen och lät, åtminstone den ena, spåra, vilket han klarade kanonfint! När vi sedan gick förbi samma spår efter en liten promenad i skogen sprang alla hundarna (mamma och pappa följde också med ut i skogen med sina två västgötaspetsar)i samlad tropp tillbaka i spåret och åt upp den korv Gibzon i hastigheten lämnat. Vi lämnade alltså inget kvar åt älgjägarna. Eller slumpen...

Igår medverkade fyra medlemmar av familjen Sjöwall i konserten Star for Life tillsammans med gospelkören Rejoice, Triple ´n Touch samt en afrikansk ungdomskör. Det var ett sånt tryck i Pingskyrkan. Samt ganska syrefattigt, må jag säga. Vi spelade med i tre låtar, så det var ganska lagom.



Veckan som kommer är ganska lugn. Bara normalvanligordinärt jobb, förmodligen fyra dagar, och helgen kommer innebära... Ingenting speciellt! Verkar skitbra, tycker jag. Kanske skulle man ta och sätta igång med att fräscha upp vardagsrummet...

No comments: