Friday, July 24, 2009

Denna vecka...

...har innehållit regnig, slö måndag, dito tisdag och Harrys på onsdagen. Det lustiga (!?) med den showen var att jag på morgonen fick det stora nöjet att läsa i HN att kommunen erbjöd Falkenbergsborna och alla turister utomhusbio på Rådhustorget: Mamma Mia. Harrys har samma adress, vilket innebar att vi skulle köra standup och storbildsfilm med en vägg emellan! Hurra!

Men det var inte så farligt. Vi stängde dörrarna och Harrys var fullt! Torget var fullt och t.o.m. Grand, där Magnus Betnér, Henrik Schyffert och Niklas Andersson uppträdde var fullsatt! Efter en lyckad show gick jag tillsammans med Pang Prego-gänget Josefin, Kringlan och Jesper till Bratt där Andersson, Schyffert, Betnér och Helena mötte upp. Vi satt väl där till närmare halv tre innan jag fick med mig två komiker hem. (Och jag säger inte vilka eller varför...;-)

Dagen därpå körde jag tillbaka dem till Falkenberg, vilket ju kan låta som om jag bara ställer upp och kör och inhyser folk, men det var ingen större uppoffring från min sida eftersom jag vid 12-tiden skulle bli intervjuad i Falkenberg närradio.

Fredag morgon var jag sliten, kan jag säga! Och då var det min tur att köra Listan i Sommarmorgon, Radio Halland.

Jag var duktig i veckan. Konferencierjobbet skötte jag riktigt bra på Harrys, bra publiksnack, fick till en hel del skott, faktiskt. Jag är riktigt nöjd med det. Intervjun gick väl också bra, det kan väl nästan inte gå fel, och fredagens insats i Radio Halland blev också riktigt bra. Där känner jag att saker och ting faller på plats från vecka till vecka.

Nu håller jag på att fundera på vilka komiker som skulle kunna vara lediga för en spottstyver onsdagen den 5 augusti, då krögaren på Harrys vill att vi kör ytterligare en kväll.

2 comments:

Martin said...

Hej Erika,

Det var kul att det blev lyckat denna gången också. Verkar som du har något bra på gång på Harrys. =)

Och kul med en uppdatering. ;-)

Massa kramar

Rulle said...

Jag är nöjd med reseersättning
8000 mils justering på den ena bilen
En matbit
I händelse av förtidigt frånfälle
har min kropp donerats till Sahlgrenska
Här kramas ingenting