Thursday, April 16, 2009

Det gick trots allt ganska bra...

...i radio imorse. Jag var rätt låg när jag åkte dit, men på trappan till Radiohuset satt en välbekant figur med mycket välansat skägg i pilspetsar. Anders Celin! Han hade kommit till Halmstad med tåget och skulle hålla en kurs i latexmasktillverkning (eller vad det nu kan heta...) på Johan Bauergymnasiet. Förmodligen satt han bara där för att få tiden att gå tills det var dags att vara på plats.

Anders, you made my day! Att få sitta där i solskenet i knappt en kvart med en person som utstrålar en massa positiv energi, höjde mig något så otroligt. När jag sedan var tvungen att gå in kände jag mig mycket starkare och lugnare.

Det här må låta knasigt, men jag tänker gå vidare i livet och tänka att Jovan hjälper och stöttar mig när det behövs. Så som han gjorde idag när han lät Anders sätta sig på trappan!

No comments: