Wednesday, April 22, 2009

Alla borde spela fiol!

Jag var tveksam till om jag skulle orka repetera med symfoniorkestern igår kväll. Men jag är en ultralojal person som är van vid att ställa upp. Alltså åkte jag dit och fick veta att konsertmästaren inte var på plats samt att ytterligare en förstaviolinist hade lämnat återbud. Så det var bara att bita i det sura äpplet och ta ansvaret helt enkelt. Jag som inte ens hade övat...

För den som inte riktigt har koll, kan jag meddela att konsertmästaren är den förstaviolinist som sitter längst fram, längst ut mot publiken. Han/hon är någon slags "vice ledare". Konsertmästaren i riktiga orkestrar har bättre betalt än övriga...

Nå. Det funkade över förväntan. Och jag mådde så mycket bättre efteråt, förmodligen för att jag under två timmar var tvungen att totalt fokusera på något annat än det som irrat runt i min hjärna den senaste veckan.

Alla borde spela fiol!

No comments: