Saturday, August 9, 2008

Workshop i Svalöv

Nu har jag precis kommit hem från en intensiv och rolig vecka på Fridhems folkhögskola i Svalöv. Jag tror att jag i alla fall fått med mig 6 minuter material att använda direkt och några till att jobba vidare med. Det känns kalas!

Vi hade föreställningar på MACK (för mig: okej), HECK (för mig: dåligt) och på folkhögskolan (för mig: jättebra). Kort sammanfattat.

Det var också ett kanongäng att vara där med: Håkan Jäder, Ove Haugen, Zeid Andersson, Eric Löwenthal, Teresa Tönisberg, Fredrik T Olsson, Hannes Hervieu, Niklas Folkegård och Ulle Bååth. Plus magister Oredsson. Alla var verkligen jätteduktiga och jätteroliga hela veckan. Det är otroligt kul att se material växa fram och bli bättre och bättre. Lika mycket hos andra som hos sig själv.

För mig fungerar den här veckan som en energikick. Det är en oerhörd press att få sig ett ämne tilldelat och 20 minuter på sig att skriva. Därefter ska det framföras inför de andra. Men på något sätt är det denna press som gör att det kommer ut något. Förvånansvärt bra grejer, dessutom. Och det känns som en ynnest att få vara med bland ovanstående komiker och producera material. Tack för en härlig vecka!

2 comments:

Anonymous said...

Kul att höra vännen! Ska bli kul att höra dina nya 6 minuter. Jag är lite förvånad över att jag inte lyckades att stalka dig denna veckan.

Kram

Anonymous said...

Så enkelt är det