Monday, August 11, 2008

Bröllop!

Igår hade jag ett gig på ett bröllop. Inget dåligt gig, heller, då jag fick ligga i mest hela kvällen. Plus alla förberedelser med att skriva material, sånger, repa låtar o.s.v. Jag åkte hemifrån kl. 15.30 och var hemma igen 00.30.

När gästerna anlände blev det lite ankomstmusik och vid vigseln spelade jag Halländsk brudmarsch på fiol och sjöng efter den otroligt korta vigselceremonin Älska mig. Sedan blev det mingelmusik, rask förflyttning in i restaurangen där jag bistod med verbal underhållning av olika slag samt bordsvisor.

Det var alltigenom ett mycket trevligt arrangemang. Tack Ann-Charlotte och Göran!

Imorgon blir det Kulturkalas och standupkväll på Gotebar i klubb Trampolins regi. Jag längtar dit...

1 comment:

Anonymous said...

Att artisterna behöver ligga i på ett bröllop är upprörande