Thursday, August 21, 2008

Dockan Comedy för andra gången

Igår reste Martin Krantz och jag ner till Malmö för att köra på Dockan Comedy. Efter lite U-svängar var vi på plats i god tid före giget. Det var nästintill fullsatt, men en ganska lugn och sansad publik. Jag körde som nummer två efter paus och var nöjd efteråt. Det var ingen kväll då folk skrek av skratt, men det var jädrigt kul att köra i alla fall. Jag hade jätteskoj och jag tror att publiken hade det också, även om de inte visade det på det sätt man som komiker föredrar.

Komiker som stack ut var Ulle Bååth, Kringlan, Martin Krantz och framför allt Simon Svensson, vars material och framförande är fruktansvärt kul.

Nu ska jag ta det lugnt med standup comedy tills den 4 september då Westside Comedians ska köra på Oslag-bar i Lerum. Med det menar jag inte att jag tar det lugnt. Det är bara till att repa järnet inför vår stora rockallsång här hemma i byn. Att vila är nog inte min starkaste sida...

1 comment:

Anonymous said...

Apropå att köra rätt
Man kan ta fram karta på nätet med vägbeskrivning inkl u svängar
Bara som ett tips