Thursday, July 17, 2008

Vi är på gång!

Nu har min bloggsemester tagit slut! I alla fall tänkte jag börja blogga lite i smyg, så här, för igår körde jag igång igen efter ett längre uppehåll.

Jag var faktiskt lite spänd inför gårdagens gig. Jag var kvällens gästartist vid en allsångskväll på Strandkanten i Ugglarp. Kanske inga ultimata förhållanden för standup: familjer med småbarn som satt och åt pizza blandat med pensionärer (också ätandes) och ett helt bord med tyskar (!).

Men jag tycker att jag fick till en gemytlig och intim stämning. Fick otroligt mycket beröm och kramar efteråt från publiken. Jag avslutade med min sång och en liten kille i sexårsåldern skrek i extas efteråt: Du måste vara med i Melodifestivalen! En äldre man ville köpa CD:n (som ju inte ens är inspelad). Kanske ska man lägga ut låten på Youtube...?

Visst kändes det ringrostigt, men faktiskt helt okej. Jag bluddrade bort vissa grejer och en ny grej gick väl så där. Men helhetsintrycket var nog ändå godkänt.

Ikväll blir det världspremiär för WC (Westside Comedians). I gårdagens VarbergsPosten finns en artikel om att vi startat denna humorgrupp på Västkusten: Martin Krantz, Kadir Meral, Jovan Siladji, Per-Olof Fahlborg, Björn Johansson och jag. (Läs gärna också Per-Olofs inlägg i frågan.)

Kom alltså till Södra Näs, Varberg, kl. 20.30 ikväll!

No comments: