Sunday, July 27, 2008

Vi gjorde det för laget!

Och laget det var: Fritte Fritzon, Cecilia von Strokirch, Jesper Rönndahl, Henrik Elmér, Martin Svensson och jag.

Det blev en härlig kväll i Stadsparkens ena cirkustält på Helsingborgsfestivalen igår. Fruktansvärt mycket folk, varmt, svettigt och hög stämning. Jag tyckte det gick kalasbra för alla, utifrån det publika gensvar alla fick. (Måste nämligen erkänna att jag inte riktigt hade koll på så många fler än Fritte och Henrik. Anledningen till detta var att Fritte gick på först, sedan filmade jag Cecilia och under Jespers framträdande var jag mer fokuserad på att jag själv skulle upp härnäst.)

Att en bra konferencier är nyckeln till framgång bevisades återigen igår. Martin var lysande som sådan. Han fick snabbt stämningen på topp. Och att sätta Fritte först är ett säkert kort. Därefter sänktes alltså min medvetandenivå och efter Jesper gjorde jag själv ett riktigt bra gig.. Slängde in lite nya grejer (som förstärkning till gamla rutiner) som jag kommit på i bilen på vägen ner. Och jag tror att jag höll tiden. Ja, jag är nöjd.

Sedan avslutade Henrik Elmér med en absurt stenkul halvtimma.

Därefter blev det lite mat och öl på Hjalmars någonting. Och jag drack en apelsinjuice, eftersom jag alltid måste köra bil...

Tack Martin, för att jag fick komma.

1 comment:

Anonymous said...

varsågod