Saturday, July 26, 2008

Kul på svenska

Det blev rätt kul på svenska i onsdags när jag var där. Och vilket härligt sommarväder vi har fått. Det var nog det jag speciellt kände när jag kom ut från Brasserie Ferdinand efter giget. "Det är ju varmt!" Så jag tog på mig koftan. Man vet ju aldrig. Det kanske skulle börja blåsa när man gick över kanalen. Dessutom var jag riktigt kissnödig, så i efterhand såg jag det som ett bra beslut.

Det var inte jättemycket folk på plats i publiken, förmodligen beroende på det sköna vädret. Men det funkade bra för alla. Jag fick mycket beröm, uppmuntran och "handpåläggning" efteråt från publiken, vilket gör mig otroligt glad. Det känns alltid mer som om det kommer från hjärtat när okända människor uppskattar det man gör.

Jag vill också lyfta fram Jessica Karlén med sitt otroligt råa material. Och Fritte förstås. Det var kul att se honom "på riktigt". Jag har bara sett honom då han varit konferencier. Jo, några rutiner kände jag nog igen, men det mesta för mig var nytt. Skitbra!

Robert! Du gjorde också ett kanonjobb som konferencier, tycker jag. Tack för det.

Tack också till Björn, Ben och Kjell! Kvällen satt som en smäck.

Nu ska jag gå och vila mig. Jag är lite ur spår och behöver ladda inför kvällens shop på Helsingborgsfestivalen tillsammans med Henrik Elmér, Jesper Rönndahl, Fritte Fritzon, Cecilia von Strokirch och Martin Svensson. Kom dit!

No comments: