Friday, February 8, 2008

Seriously!

Jag såg gaygalan igår och bestämde mig för att jag hellre går på den än på en grammisgala om jag får välja (vilket jag nog inte får...) Men jag kom också på att jag inte gillar riktigt när man skämtar med folk om egenskaper de inte kan rå för att de har. Visst kan det vara så att Carolina Gynning är helt puckad i huvudet, men att driva med henne är inte rätt. Jag tycker att det är precis lika illa som att skämta om att Kikki Danielsson är fet eller Sigvard Marjasin* är kort. Alla vet att de är det, men blir det roligare för att vi skojar om det?

Man behöver inte skämta om att Tito Beltran är kort, men man måste skämta om alla dumheter han gör. Sedan kan det självklart vara så att det är Gynnings ointelligens som gör att hon knullar runt på TV, men då är det det vi ska hacka på. Inte hennes eventuellt dåliga betyg eller okunnighet om vad ord betyder.

*Sigvard Marjasin: Det var väl ändå en gammal referens...! Fast det verkar ju som om Kikki Danielsson ändå är still going strong.

1 comment:

Anonymous said...

Du är så klok
Gryning är det synd om
Pojkarna som visar ändan är däremot
jätteroliga