Wednesday, February 13, 2008

Gotebar!

Igår körde jag på gamla Harrys i Göteborg, ett gig jag verkligen hade längtat till. Inte speciellt för att det var just Harrys, utan för att jag skulle få möjlighet att köra mitt nya material som jag skrev i julas. Hela hösten (nästan) gick utan att jag hade tid att skriva något nytt, men så i julas... Då jäklar var jag produktiv. Jag tror att jag fick ihop nästan tio minuter nytt. Och var ska man prova det om inte på en rookieklubb? Visst, man kan tycka att det är bra att köra beprövade grejer på en klubb som också innehar en "riktig" klubb, men jag skiter faktiskt i det. Jag kommer aldrig dit i vilket fall som helst.

Hur gick det då? Jag tycker nog att det funkade skapligt. De här grejerna kan nog bli något. På vägen hem i bilen kom jag på en hel del grejer jag kan utveckla och spetsa till, så det blir himla kul att pröva på nytt. Och då har jag ju dessutom lite till.

För övriga funkade det ganska väl, tycker jag. Nämnas bör ändå Niclas Perslow, 14 år, som gjorde ett jättebra jobb. Jag bjöd in honom på stört till Attacca om två veckor, men han skulle fråga pappa först. (Då blir det för övrigt en humorfajt: Malmö-Göteborg.)

Och Anders Celin: du är min favoritkomiker! Fy fasen, vilka sköna skämt. På gränsen till tabubelagt, men ändå med finess. Jag undrar vad mamma ska säga när hon hör Anders i Skällinge om en dryg månad!

För övrigt blev jag mest glad för den fina kritik jag fick av Ebba Kristina efteråt. Tack så jättemycket!!

No comments: