Wednesday, February 27, 2008

Mainstream och kvinna

Läste Lisa Magnussons krönika i Aftonbladet, där hon ondgjorde sig över hur dålig svensk standup är i allmänhet och komiker som är invandrare eller kvinnor i synnerhet.

Jag blir så trött! Visst får man tycka vad man vill, men vadå dålig! Smaken är som baken, om man nu har glömt det. Jag är t.ex. inte speciellt förtjust i nyjazz, varför jag försöker undvika att lyssna på sånt. Jag tror inte heller att folk som hatar Opera tvingar sig till att se en sådan föreställning. Jag gillar inte ishockey. Alltså ser jag inte matcher vare sig på tv eller live.

Vad är det här? När det gäller underhållning är det väl ändå upp till var och en att lyssna/se på det man själv uppskattar. Min humor är varken politiskt vass eller rå. Men den funkar på en hel del. Jag skriver skämt som jag själv skrattar åt och som jag tror uppskattas av andra. Jag älskar ordet och det är just det jag använder på scen. På mitt sätt. Må det vara mainstream.

No comments: