Saturday, June 12, 2010

Semestern närmar sig med stormsteg...

...och det känns sjukt bra! Visserligen har jag precis bytt jobb, men de senaste tre månaderna har jag inte varit mycket ledig. Den här helgen är de första två dagarna på mycket länge då jag egentligen själv kan bestämma vad jag vill göra. Det är nog bara en fotbollsmatch med dottern som ska bevistas om några timmar.

Jag kommer alltså att jobba en vecka till på radio innan min lediga tid drar igång. Denna lediga tid kommer att hålla i sig ända fram till den 9 augusti, med avbrott för enstaka gig. Vi ska också snart börja repa inför vår stora utomhuskonsert i slutet av augusti, men planeringen ligger långt framme.

Radio är något av det roligaste jag gjort. Blev väldigt glad härom dagen när en kvinna kom fram till mig och berättade att hennes man hade mig som idol. "Han berättar vad du har sagt och gjort och hur rolig du är när vi äter middag!" sade hon. Hmmm...

Tillsammans med mina underbara, göteborgska komikerkollegor/vänner Annika Lindhe och Anneli Abrahamsson har jag också kört igång ett litet hemligt projekt som går under arbetsnamnet "Lite rabiat". Det hoppar jag verkligen att ni kommer att höra talas om lite längre fram. Skoj är det i alla fall!

Nu tänker jag gå till frysboxen och hämta en glass. Jag kör förbi SIA-glass i Slöinge varje dag och laddar med jämna mellanrum upp med andrasorterad glass. Perfekt tycker hela familjen!

1 comment:

Anonymous said...

Underbara var ordet sa Bull! Och det gäller dej oxå : )
Hälsningar Annika L