Wednesday, June 2, 2010

Kombinera mera!

Att jobba heltid på radio, med tidiga morgnar, innebär att jag helt enkelt inte orkar vara uppe länge på kvällarna. Därmed försvinner möjligheten att åka på klubbgig långt hemifrån. Nu går jag, i princip, upp ur sängen vid ungefär samma tidpunkt som jag tidigare kom hem.

Men det går alldeles utmärkt att kombinera idéer till material. För på radio måste jag vara oerhört alert, vaken och nytänkande. Dessutom måste man pröva sina idéer på studs. Speciellt mellan kl. 06.00 och 07.00 har jag möjlighet att testa nya tankar och formuleringar. Varannan dag vid den tiden är jag nämligen ensam i studion. Tyckte jag fick till en skojig grej om kundkorgar härom dagen. Eller tankar om vilket kaffe politikerna dricker.

Man kan lyssna i arkivet på Sveriges Radio. Gör det!

1 comment:

Rulle said...

Du är en tuff brud i....välj förpackning