Monday, June 7, 2010

Bröllopsgig

I lördags hade jag ett ståuppgig och det var länge sen sist! Jag har den senaste månaden enbart haft tid med att sätta mig in i radiojobbet, vilket har varit jätteskoj, men också rätt krävande. Jag jobbar där denna och nästa vecka, därefter har jag semester i rätt många veckor. Inte förrän den 9 augusti börjar jag igen.

I vilket fall som helst var det otroligt härligt att få stå på scen och "känna av" en publik igen. I radio är lyssnarna väldigt anonyma och man får tänka sig att de i alla fall ler åt en ibland. Flödet och kommunikationen med publiken har jag saknat lite under den här månaden och det var grymt gött att få känna igen!

Bröllopsgig är så tacksamma att göra. Bara man anstränger sig och skriver en massa nytt material om brudparet och dess omgivning så kan det nästan inte gå fel. Om ni fattar vad jag menar...!

No comments: