Monday, January 26, 2009

Malmö Comedy Festival

Igår var det då dags för festivalen. Min egen insats var väl så där. Det kändes verkligen att det var en månad sedan jag körde sist. Men efter de premisserna var det väl helt okej.

Upplägget var bättre i år. I stället för att samla rookies eller mindre kända komiker på vissa scener och headliners på andra, hade man valt att blanda, vilket medförde att det var nästan fullt på alla scener hela tiden.

Det delas ju ut pris också, årets oneliner, årets rutin, årets konferencier, årets komikernas favorit, årets klubb och kanske något mer... Det som gladde mig mest var att Annika Lindhe fick priset för årets bästa oneliner och att Niklas Andersson fick priset för årets bästa konferencier. Båda totalt välförtjänt! Och visst är jag partisk... men skit i det! Grattis till er båda!

Det är jäkligt trevligt att träffas så här också, en massa kollegor. 70 stycken komiker på ett och samma ställe, tror jag. Jag hade inte behövt uppträda. Det räcker nästan med att mingla runt i Green Room och vara med på festen (som i år var mycket mer stillsam än fjolårets...).

Tusen tack alla inblandade i festivalarbetet!

Andra som bloggar om festivalen: Elin Nordén, Martin Svensson, Lars Magnusson, Magnus Betnér,

3 comments:

Anonymous said...

http://sydsvenskan.se/nojen/article408426/Blandat-och-brett-pa-komikfestivalen.html

Här är en recension av festivalen. Sådär, kan man sammanfatta recensentens åsikt.

Visste inte ens om att det existerade en festival, så jag får skärpa till mig!

Kul förresten att läsa HN idag! Stolta föräldrar kan jag anta! Kram! /P

Anonymous said...

"Sådär"?
Ja, det var väl recensentens åsikt om festivalen. Precis som Erikas om sin egen insats.
Tur att man inte var där...
Eller?

MVH
Nils

Erika said...

Nils! Det fanns ungefär 70 andra komiker, vars framträdande inte var "så där". Du hade definitivt haft en bra dag!

Peter! Visst är man stolt! Men det är klart - någonstans kommer hans talang ifrån...