Monday, September 1, 2008

Om jag bara får tillbaka min kamera...

...från brorsan, ska det minsann visas bilder på den här bloggen. För snygga bilder har det blivit, ta mig tusan! I lördags var det nämligen dags för Skällinge All Stars för femte gången! En superbra kväll! Vilket väder! Vilken publik! Vilken musik! Vilken fantastisk konferencier (jag)!

Mycket standup blev det. Så fort någon hade problem med klädbyten, så fick jag rycka in och köra lite improviserat publiksnack. Ibland var jag t.o.m. tvungen att sitta och klä på mig mina egna scenkläder samtidigt som jag pratade med publiken. Snacka om simultankapacitet! (För er som undrar använde jag mig av headset. Klä på sig med en hand är väl ändå överkurs.)Underbart härligt på ett ställe, där man har lite koll på de som sitter framför en. (De var för övrigt närmare 500 personer. Så mycket folk drar vi, faktiskt!) Det blev verkligen "här och nu".

Denna vecka handlar det om OslagBar i Lerum på torsdag och Mix Megapol på fredag. Jag har en ny grej som jag inte vågade testa i lördags, då den ansågs för grov och oanständig. Vi var ju ändå i prästgården. Hoppas det funkar på torsdag. Den är ganska "bildlig" så i radio tänker jag inte köra den...

Framöver, alltså en kul vecka.

No comments: