Monday, September 8, 2008

Mix Megapol

...och i fredags var jag med i radio. För första gången i världshistorien lyssnade jag på ett program som hette the Tommy Show på radiokanalen Mix Megapol Göteborg, 107,3. Upplägget var så här. Robert Larsson och Martin Gustafsson gör reklam för sin klubb: På kul svenska. Därpå lite småprat mellan komiker numero 1 (jag) och programledaren (Tommy Svensson). Sedan kör jag en lite kort snutt på en sisådär 1,30 min., varpå någon eller några lyssnare ringer in och berättar vad som var bra och inte bra. Min recension blev ungefär så här. "Kanonrolig inledning, men resten hade bara varit kul om man varit lite smålullig på krogen."

Det kändes bättre än jag hade trott. I lurarna var det pålagda skratt och lite "bakomljud", så upplevelsen blev inte helt död. Däremot är standup inte gjord för radio!

Övrigt: Jakob Stålhammar körde lika länge efter mig. Upplägget var ingen tävling, utan bara ett slags sätt att visa upp genren. Kul idé, ändå!

No comments: