Friday, July 13, 2012

Vad är det som händer här då?

Det är väl nästan så att man ska skrika: HALLELUJA! eller: ÄNTLIGEN! eller: VAR FAN HAR DU HÅLLIT HUS DÅRÅ???? För nu tänkte jag köra igång igen med bloggen. Några förändringar? Nejdå, inte alls. Jag tror det blir ungefär som förut. Lite tankar, idéer, funderingar på vad jag gör, hur jag gör det och eventuellt om det var någon vits med att göra det. Utöver mina egna tillkortakommanden tar jag förmodligen också upp andras. Inget fel med det, tänker jag. Det kan ju kännas så skönt om i alla fall NÅGON har det lite värre än jag själv. Men självklart blir det lite glädjeämnen också. Kanske något bra jag gjort. Förmodligen innefattar det mina barn, eftersom just den produkten (barnen Sjöwall) är något jag producerat med glädje, eftertryck och känsla. Slutresultatet blev därmed förträffligt! Nåväl! Idag är en tråkig dag. En trist, grå och kall sådan. Jag har egentligen inte ont av en sommar utan stranddagar, men sommardagar i 13-gradig värme är lite värre. Har svårt att få något ur händerna såna här dagar. Har knappt bäddat. (Knappt betyder att jag slätat till lakanen lite grand och slängt upp överkastet längst ner vid fotändan. Så jag inte trampar på det om det ligger på golvet.) En löprunda har jag i och för sig hunnit med. Och en dusch. Kors i taket! Ogillar dusch... mer om det vid annat tillfälle. Gött å va igång igen!

No comments: