Friday, June 3, 2011

Nystart!

Jag tänkte försöka börja blogga igen! Ni ser väl att det var otroligt länge sedan sist. Juli! Riktigt uselt! Men det finns en väldigt bra anledning. Jag har skrivit så mycket om mitt scenliga liv som tidigare varit en del av det verkliga livet. Sen jag började jobba på radio har allt flummats ihop. Plus att jag faktiskt är mycket tröttare nu än när jag hade fast tjänst i skolans värld. För övrigt har jag sagt upp mig därifrån. På radio kommer jag förstås inte vara för alltid, men ett tag till blir det nog. Sen får jag väl hitta något annat som har med underhållning att göra.

Jag gillar radio, men har också bestämt att det som händer där inte kan vara innehållet i den här bloggen. Alltså får det bli lite andra saker som behandlas här. Mitt övriga liv och mina helt vanliga eller ovanliga funderingar.

Och så klart har jag ändrat designen för bloggen. Som en slags markering för nystart!

Min allra första fundering i detta mitt, för året första, blogginlägg är: Vart tog bifftomaterna egentligen vägen? Fundera på det, gott folk! Själv har jag tänkt på det i flera år och har faktiskt inte en aning. För om man skulle råka hitta en bifftomat i affären - vem vill ha en sån på en tallrik?

No comments: