Sunday, June 5, 2011

Att blogga...

Om man går in på Aftonbladets sajt, just idag, är en artikel av högt medialt intresse publicerad som nummer tre i ordning. Det handlar om Kissie! Vem säger väl många, andra kanske nickar instämmande. Ja, just det! Den lilla hönan (som man hade sagt om man var född på 30-talet.) Jag har varit tvungen att kolla upp saken, men jag tror att Kissie är en tjej i tjugoårsåldern som tituleras bloggerska. Exakt vad hon skriver om vet jag inte, ej heller vad hon fördriver tiden med när hon inte bloggar. Vad jag förstått är i alla fall att hon opererat om sitt utseende rätt många gånger den senaste tiden, vilket väl i sin tur måste innebära att hon tjänar rätt bra på sin blogg.

Vad består då nyheten av? Jo, att hon har kollapsat. På öppen gata! Det är förfärligt! En människa av denna kändismässiga kvalitet! Vad för sjukdom kan det vara? Cancer? Epilepsi? HIV?

Det handlar visst om bantning. Den stackars mediatörstande flickan vill byta garderob från storlek 38 till 32. Förmodligen för att det är billigare med barnkläder på H&M.

2 comments:

snawitz said...

Ursäkta mig, varför är det synd om någon som kollapsar pga för mycket festande och för lite sömn?

Erika said...

Ironi är ordet (som man, för att nå effekt, inte bör skriva ut, men som också kan vara svårt att uppnå i skriftliga sammanhang.)