Thursday, September 17, 2009

Har funderat på...

...varför man behöver så himla mycket skor. Och jag snackar inte finskor. Nej, jag tänker på träningsskor. Man ska ha speciella skor för joggning, skate, inomhusfotboll, utomhusfotboll (gräs), utomhusfotboll (grus), spikskor, aerobicskor, buggskor, walkingdojor, gympaskor, cykelskor, streetskor, sockiplast... Nej, sockiplast tror jag inte att man kan köpa längre. Går det förresten att köpa mockasiner nu för tiden?

Skodilemmat var märkbart för mig nu i somras när vi körde utomhusgympa. Jamen, ni hör ju på ordet: Utomhus och gympa! Inte fan kunde jag glida omkring i vanliga svarta gympaskor. Och nej, jag menar inte såna som man har när som helst, utan jag menar såna skor man inte glider i när man står på alla fyra och har ett högre skaft för sin enorma stadighet! Mina dito hade aldrig varit utomhus! Skulle jag istället ta mina walkingskor? Trots att jag visste att jag inte skulle gå något över huvud taget. Förmodligen bara på stället i så fall med tillhörande, välkoordinerade armviftningar. Utomhusfotboll för gräsbruk borde ju egentligen ligga närmast. Men ändå inte...

Det fick bli mina joggingskor. Ja, jag vet! Det kanske var dumt, för visst halkade jag omkring på alla fyra, även om jag tror att det mest berodde på det torra gräset. Nej, tacka vet jag yoga. Där är man barfota.

1 comment:

Per-Olof said...

...och både höger och vänster...