Friday, June 19, 2009

Måste man...

...flytta till Stockholm för att slå igenom? Funkar det även om man bor i Varberg? Jag fattar absolut att det är så mycket enklare att boka folk i och i närheten av huvudstaden för de finns i ens närhet. Alltid! Men ibland undrar jag om det är meningen att vi ska klara oss själva på västkusten eller om det finns någon som har någon slags idé om samarbete. Samtidigt blir jag förbannad över att jag formulerar mig så. Vad jag menar är ju att vi är lika bra, men att vi inte klarar oss utan hjälp. Eller vad fan menar jag? Jag vill kunna funka även om jag bor på västkusten. Det verkar bara ta så mycket längre tid...

3 comments:

Rulle said...

Ja....du måste flytta till Stockholm och visa upp dig på klubbarna, träffa folk, Norra Brunn
och vips....inom några år så....
T.o.m jag fick uppträde på Norra
fyra gånger....tre hjärtinfarkter satte effektivt stopp för en massa resande
Alltså....bo i Stockholm
Inga infarkter
Svårare är det inte

Standuplars said...

Det är inte lättare från Älmhult.... sa han efter 15 år utan egen talkshow.

"Jag är inte bitter!"

Nä, för min del var det ett aktivt val som gjordes för många år sedan. Kanske borde ha flyttat när man ser på det så här i efterhand. Men man har ju lyckats ta sig fram rätt många år nu och det verkar fortsätta så jag väntar nog ett tag med att flytta ;-))
För de yngre som inte har en massa annat att ta hänsyn till är det inget snack, ska man komma fram måste man till Stockholm!!

Erika said...

Lars!

För mig är det också ett aktivt val. Det finns inte en chans att jag flyttar till Stockholm. Och alla kan ju faktiskt inte flytta dit, några bör ju, rent logiskt, hålla ställningarna här på västsidan. Men stöttar vi varandra tillräckligt? Jag funderar om det finns mer vi kan göra för varandra, liksom. Jag vet bara inte riktigt vad...