Wednesday, May 27, 2009

Kaxi på Parken

Det har ju startat en ny klubb i Göteborg, Kaxi på Parken, som drivs av Riku Koponen tillsammans med Sanna Magnusson. Parken, det gamla Gotebar som är gamla Harrys, totalrenoverat. Bort är allt det mörka, buteljgröna, typiskt Harrysinredda och istället har Parken en mer flashig look, vilket kanske också tilltalar en annan typ av publik, vad vet jag?

Nåväl! Det såg ju inte ut att bli så där jättemycket folk, men när första komiker gick upp på scen, var det i alla fall fullt tillräckligt.

Jag är själv nöjd med min insats. Jag avslutade första akten och sjöng min latinska lexikonsång och körde lite halvnya grejer. Det var kul!

Men det "kuligaste" var en kille som stoppade mig på vägen ut. Han ville absolut att jag skulle veta att han och hans kamrater vid bordet tyckte att jag var bäst. Men han hade inte gått fram till komikerbordet för att berätta det för mig, för han tyckte att det hade varit pinsamt att säga det enbart till mig när de andra komikerna hörde på. Han ville ju inte göra dem ledsna!

2 comments:

Rulle said...

Håll i dig
Vi...alltså de andra komikerna vet och tål höra att du är bäst....
I den viktklassen

Rulle said...

Jag får ofta höra att jag är kass
Inte blir de andra ledsna för det