Tuesday, June 28, 2011

En gammal, gammal film....


Jag såg "the Lake House" igår kväll, en gammal film som jag sett lite här och var ifrån när den gick på någon av filmkanalerna härom året. Eftersom jag aldrig sett hela har jag inte riktigt förstått allt i den filmen och det har jag insett när jag försökt beskriva handlingen för andra människor. "Det är en tjej och en kille som lever parallellt, den ena 2006, den andra 2004 och så skriver de brev till varandra som de lämnar i en brevlåda utanför ett hus vid sjön. En hund har de gemensamt. De träffas en gång, men då vet bara den ena om att de känner varandra, för han lever ju lite före. Han planterar ett träd utanför hennes hus som inte är byggt än, bara för att hon saknar träd där hon bor, som då alltså är det huset som inte är byggt än. Och så dör han, fast sen gör han inte det i alla fall."
Igår såg jag i alla fall hela filmen från början till slut och nu förstår jag den. Eller egentligen inte. Men den är söt och får igång min fantasi och det gillar jag.

No comments: